Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

ΑΕΙ –ΤΕΙ Ηλείας : Ο μέγας κόλαφος, το μεγαλύτερο πρόβλημα και οι μέγιστες ευθύνες

ΑΕΙ –ΤΕΙ Ηλείας : Ο μέγας κόλαφος, το μεγαλύτερο πρόβλημα  και οι μέγιστες ευθύνες



Κόλαφος  για το πολιτικό προσωπικό της Ηλείας  και της Περιφέρειας/ΠΔΕ  αποτελούν τα στοιχεία που παραθέτουμε για τις Σχολές, τα Τμήματα και Εισακτέους 2017  σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (ανά νομό & συνολικά στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου)   που καταδεικνύει το μέγεθος της ανικανότητας τους και τη απουσία οιασδήποτε διεκδίκησης, αλλά ταυτόχρονα και τον  εμπαιγμό για τον νομό μας και τους κατοίκους της.

Ο πίνακας που παραθέτουμε τα «λέει» όλα.
!          Η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός  στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου που δεν έχει έδρα καμιά σχολή  ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
!          Η Ηλεία είναι ο μοναδικός νομός  στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου που δεν έχει σχολή ΑΕΙ.
!          Η Ηλεία δύο (2) τμήματα  που αντιστοιχούν στο 5% των τμημάτων σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ  της  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ( 2 στα 40 τμήματα) και στο 3,6 % του συνόλου των τμημάτων σχολών ΑΕΙ και ΤΕΙ των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου( 2 στα 55 τμήματα).
!          Στην  Ηλεία αντιστοιχούν το 6% των Εισακτέων 2017 σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ της  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (400 στους 6.665 εισακτέους) και το 4,3 % των Εισακτέων 2017 σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας & Πελοποννήσου (400 στους 9.295 εισακτέους)



Αντιθέτως στους άλλους νομούς της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, στη Αχαΐα ( που λαμβάνει την «μερίδα του λέοντος» )και την Αιτωλοακαρνανία  είναι εντελώς διαφορετικά και απολύτως ετεροβαρή και προκλητικά σε βάρος της Ηλείας.

!          Η Αχαΐα έχει 8 Σχολές ( 5 ΑΕΙ και 3 ΤΕΙ ) ή το 72,7 % της ΠΔΕ και η Αιτωλοακαρνανία 3 σχολές ΤΕΙ ή το 27,3 % της ΠΔΕ. Ηλεία 0%..

!          Η Αχαΐα έχει 33 Τμήματα  ( 22 ΑΕΙ και 11 ΤΕΙ ) ή το 82,5 % της ΠΔΕ και η Αιτωλοακαρνανία 5 Τμήματα( 2 ΑΕΙ και 3 ΤΕΙ )  ή το 12,5  % της ΠΔΕ. Ηλεία 5 % (2 τμήματα..).

!          Στην Αχαΐα αντιστοιχούν το 80,94 % των Εισακτέων 2017 σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ της  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (5.395 στους 6.665 εισακτέους), στην  Αιτωλοακαρνανία αντιστοιχούν το 13,ο6 % των Εισακτέων 2017 σε σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ της  Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (870 στους 6.665 εισακτέους) και στην Ηλεία το 6% (400 στους 6.665 εισακτέους).

!          Στην Αχαΐα σημειωτέο είναι ( και που  ενισχύει την ανισομέρεια)   ότι στην λειτουργεί στην Πάτρα το «Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)» που μπορεί να μην έχει εγκατεστημένους φοιτητές αλλά έχει χιλιάδες επισκέπτες-φοιτητές του ΕΑΠ, όπως και ότι στα πλαίσια του Πανεπιστημίου Πατρών υπάρχουν 38 μεταπτυχιακά τμήματα  και άλλα 5 στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας  με εκατοντάδες μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Ο κάθε νομός βεβαίως  «καλά κάνει» και διεκδικεί, κατοχυρώνει και κατακτά έργα, δράσεις, σχολές μεγάλο αριθμό φοιτητών, αλλά το θέμα που τίθεται  για τη Ηλεία  και τους Ηλείους γιατί δεν πράττουμε τα ανάλογα, γιατί δεν διεκδικούμε, γιατί οι εκάστοτε υπουργοί δεν αξιοποιούν την υπουργική τους καρέκλα και οι βουλευτές τον θώκο τους, για την Ηλεία  και προς όφελος της, ποιοι έχουν τις ευθύνες για αυτό/ά και τι κοστίζει για τον νομό μας όλες αυτές οι άσχημες εξελίξεις (και) στο Θέμα των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Οι ευθύνες και το πρόβλημα  

Οι ευθύνες  είναι πολλές και πολλών.

Οι ευθύνες έχουν  να κάνουν γιατί δεν μερίμνησαν, διεκδίκησαν με αποφασιστικό τρόπο  να έχει ο νομός μας  και να λειτουργεί στη Ηλεία Πανεπιστημιακή Σχολή-ΑΕΙ και αυτόνομη  σχολή  ΤΕΙ.

Ευθύνες «εγκληματικές» έχει η Δημοτική αρχή του Πύργου και ο δήμαρχος Γαβρίλης Λιατσής για τη εχθρική στάση του προς το ΤΕΙ της πρωτεύουσας  λέγοντας κατά καιρούς «Να τα μαζέψουν και να φύγουν», «Με τα απολιθώματα του ΤΕΙ Πύργου δεν πρόκειται να ασχοληθώ», «Του χρόνου θα πρέπει να ψάξουν και για κτίριο», αντί να διεκδικεί αναβάθμιση του, νέες σχολές, αυτόνομο ΤΕΙ, νέα κτήρια, φοιτητική εστία ,κατοχύρωση  επαγγελματικών δικαιωμάτων , ύπαρξη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, ισχυρό γνωστικό αντικείμενο που δε αντιπαραβάλλεται με άλλα τμήματα, απόκτηση συγκεκριμένη ταυτότητα ώστε να μπορεί να σταθεί στον ακαδημαϊκό χάρτη και να γίνει πιο ανταγωνιστικό.

Είναι υποκριτικό βουλευτές νυν και πρώην ( σαν αυτόν που θέλει να γίνει δήμαρχος Πύργου) να κατηγορούν και να αποδίδουν ευθύνες στην κυβέρνηση ( που έχει και είναι μεγάλες) όταν αυτοί με την ψήφο τους αποδέχτηκαν το 2013 των δυο τμημάτων «Πληροφορικής & Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης»  και  το μοναδικό σε προπτυχιακό επίπεδο πανελλαδικά τμήμα «Μουσειολογίας» στο ΤΕΙ Πύργου και από 400 εισακτέους τώρα έχουμε 200..

Οι ευθύνες της κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα του  Δημήτρη Μπαξεβανάκη  υφυπουργού  Παιδείας έγκεινται  στο ότι δεν απέτρεψαν αυτές τις δυσάρεστες και μειωτικές για τον Πύργο και την Ηλεία εξελίξεις, δηλαδή που  δεν ήρθη το καθεστώς μεταβατικότητας για το Τμήμα Πληροφορικής και ΜΜΕ  ( η λειτουργεία του οποίου παύει οριστικά το 2018) όπως έγινε με το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Πάτρα που είναι ανταγωνιστικό σε αυτό του Πύργου ( ενώ και για αυτό προεβλέπετο η κατάργηση του) και  θα λειτουργούν πλέον δύο τμήματα με συναφή γνωστικά αντικείμενα.

Οι ευθύνες  έχει η Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας  και ο Περιφερειάρχης Α. Κατσιφάρα που «δεν έχει κουνήσει ούτε  το  δαχτυλάκι» στο θέμα των ΤΕΙ της Ηλείας ή της ανάγκης για πανεπιστημιακή σχολή αφού όλα τα βλέπει  με «τοπικιστικά και πατρινά γυαλιά» αλλά και οι Ηλείοι  Αντιπεριφερειάρχες και περιφερειακοί σύμβουλοι που μένουν αδρανείς και σιωπούν.

Είναι επιζήμιο και οικονομικά άνισο  από μεν την Ηλεία να εισάγονται σε σχολές της υπόλοιπης Ελλάδας 1.000 παιδιά της Ηλείας(850-900περίπου σε ΑΕΙ  & ΤΕΙ  και 100-150 σε κολλέγια, στην αλλοδαπή κλπ) και εισάγονται στην στον νομό μας 400. Μια διαφορά 600 νέων μεταφράζεται σε οικονομική απώλειά για τον τόπο 4.000.000 ευρώ ετησίως.

Η ύπαρξη φοιτητικού πληθυσμού αποτελεί στυλοβάτη των τοπικών οικονομιών και κοινωνιών, είναι ζωογόνο κύτταρο, που εκτός της οικονομίστικης έννοιας, δίνουν ζωή, σφρίγος και δυναμισμό και ουσιαστικά αναπληρώνει τον πληθυσμό των νέων από κάθε τοπική κοινωνία, που σπουδάζει σε άλλες περιοχές μακριά από τον τόπο γέννησης και κατοικίας και πρόκειται ίσως για το πιο δυναμικό κομμάτι, που είναι οι ηλικίες από 18-26 χρονών.

Η ύπαρξη και λειτουργεία σχολών και τμημάτων ΑΕΙ και  ΤΕΙ συντελεί στην πληθυσμιακή αύξηση των πόλεων, δημιουργεί θέσεις εργασίας, ( στην Πάτρα ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπερβαίνουν τα 3.000 άτομα σε διδακτικό, διοικητικό κλπ προσωπικό που εργάζεται ανώτερες και ανώτατες σχολές της πόλης ) ενισχύει το εισόδημα εκατοντάδων οικογενειών (στην Πάτρα υπερβαίνουν τις 500 επιχειρήσεις που συνδέονται με τις σχολές-εστίασης, συντήρησης, φύλαξης, προμήθειας υλικών κλπ) και αποτελούν ατμομηχανή για την οικιστική ανάπτυξη.

Η φοιτητική νεολαία, εκτός από τις οικονομικές απολαβές της τοπικής κοινωνίας, προσδίδει  ζωντάνια στην τοπική κοινωνία, ενισχύει την εξωστρέφεια των ντόπιων  και οι φοιτητές γίνονται  κομμάτι της τοπικής κοινωνίας.

Τι πρέπει να διεκδικήσει η Ηλεία (σκέψεις)

Η Ηλεία πρέπει να απαιτήσει μια εντατική προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος  στη Ανώτερη και Ανώτατη Βαθμίδα .

Και για αυτό να ιδωθεί η ανάγκη (ως σκέψεις τίθενται )για : 
1. Ίδρυση Πανεπιστημιακής Σχολής, η υποστήριξη της λειτουργίας Διαπανεπιστημιακών Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών και Αυτόνομου ΤΕΙ ως  πόλου αναπτυξιακής δραστηριότητας και ανάδειξης του τοπικού χαρακτήρα και δυνατοτήτων.           
2. Κατασκευή σύγχρονων κτιρίων  ΤΕΙ Πύργου .
3. Δημιουργία  σχολής ΑΕΙ στην Αρχαία Ολυμπία : Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελληνικών σπουδών ή  Διεθνής Ανώτατη Σχολή Ξενοδοχειακού Management ή  Πανεπιστήμιου Τουριστικών Επαγγελμάτων .
4.Δημιουργία μεταπτυχιακού τμήματος Γυμναστικής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία.
5. Η αναβάθμιση Ινστιτούτο Κοροίβου  ως Ερευνητικού Κέντρου και η βελτίωση υποδομών εκπαίδευσης.
6. Ίδρυση αυτόνομου ΤΕΙ στην Ηλεία και να βελτιωθούν και  επεκταθούν  οι λειτουργούσες Σχολές στην Ηλεία :
-Τμήμα Διοίκησης, Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας με έδρα τον Πύργο και κατευθύνσεις:  Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, Μουσειολογία γ) Επικοινωνία Πολιτιστικών Μονάδων και η σύνδεση αυτής   με την τουριστική οικονομία .
-Επαναφορά του τμήματος  Πληροφορικής  & ΜΜΕ στον Πύργο
-Το Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας με έδρα την Αμαλιάδα και η σύνδεση αυτής  με την αγροτική παραγωγή με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων με εφαρμογή καινοτομιών στην προώθηση αυτών, αλλά και στην εκπαίδευση των παραγωγών. Την ισχυρότατη πρωτογενή παραγωγή της Ηλείας και ιδιαίτερα του Κάμπου με την παράλληλη αξιοποίηση της υπάρχουσα υποδομή του κτίριο του ΕΘΙΑΓΕ Κοροίβου.
7.Ίδρυση και λειτουργία στην Ηλεία  :
Τμήμα ΤΕΙ: «Τεχνολογίας Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου» με στόχο να παρέχει  γνώση σε όλο το φάσμα των υδρογονανθράκων, από την έρευνα, εξόρυξη, μεταφορά, επεξεργασία, αποθήκευση έως την τελική τους χρήση και αυτό σε σχέση με την άμεση προοπτική αξιοποίησης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων (Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου) που πρόκειται να αξιοποιηθούν στην περιοχή μας και  αυτό να είναι αντίστοιχο με αυτό της Καβάλας .
Ενίσχυση και ανάπτυξη  των μεταπτυχιακών Διεθνούς επιπέδου στην Πολιτική Επιστήμη και τις Διεθνείς Σχέσεις, που πραγματοποιούνται  στην Αρχ. Ολυμπία και η επέκταση τους  σε άλλα αντικείμενα.

1 σχόλιο:

  1. ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ,,,,,ΤΗ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗ ΛΕΓΑΜΕ ,,,,, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή